YaTips - Think Smarter

Γιατί το snooze δεν κάνει καλό στην υγεία μας;

Καλύτερα να ξυπνήσεις παρά να το πατήσεις.
SHARE
,
Γιατί το snooze δεν κάνει καλό στην υγεία μας;

Μία έρευνα που έγινε για λογαριασμό της εταιρίας Withings, που ειδικεύεται στην πώληση συσκευών παρακολούθησης της ποιότητας του ύπνου, το 57% των ερωτηθέντων απάντησαν πως ανήκουν στην κατηγορία snoozers. Πατάνε δηλαδή το snooze τουλάχιστον μία φορά μετά το χτύπημα στο ξυπνητήρι τους, αναβάλλοντας την ώρα που θα σηκωθούν από το κρεβάτι.

Η ίδια έρευνα λέει επίσης πως ο μέσος άνθρωπος που χρησιμοποιεί συσκευή (τηλέφωνο ή ξυπνητήρι) με τη δυνατότητα «αναβολής», ξοδεύει περίπου 3,5 μήνες στη διαδικασία του… snoozing. Είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί συμβαίνει αυτό όταν γίνεται συνειδητά (υπάρχει και η περίπτωση της υπερβολικής κόπωσης όπου δεν καταλαβαίνουμε ότι το κάνουμε μέσα στον ύπνο μας): Είναι μια ελκυστική διαδικασία η οποία μας βοηθάει να αποφύγουμε όσα έχουμε να αντιμετωπίσουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Δυστυχώς, η έρευνα δείχνει ότι κάθε φορά που μας δελεάζει η καθυστέρηση της αφύπνισης, ο τελικός στόχος γίνεται όλα και πιο επώδυνος. Έτσι εξηγείται σε μεγάλο βαθμό το γεγονός πως είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξυπνήσουμε αν έχουμε περάσει μία νύχτα με διαδοχικές αφυπνίσεις (είτε έχει να κάνει με μωρά, είτε με σκέψεις, κτλ.).

Γιατί; Όταν προσπαθείτε να κοιμηθείτε μετά το προσωρινό ξύπνημα, είναι σαν να επανεκκινείτε τον κύκλο του ύπνου, αλλάζοντας τη λεπτή ισορροπία που υπάρχει στο αίμα σας καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Κατά την έναρξη του ύπνου το ανθρώπινο σώμα απελευθερώνει σεροτονίνη, που καταπραΰνει, ενώ όταν πλησιάζει η ώρα αφύπνισης απελευθερώνει ντοπαμίνη, η οποία καταστέλλει την υπνηλία. Το σώμα σας, όπως είναι ευνόητο, δεν είναι έτοιμο να ξυπνήσει στην αρχή του κύκλου του ύπνου με αποτέλεσμα να δυσκολεύει τη διαδικασία για να σηκωθείτε από το κρεβάτι πολύ πιο δύσκολη.

Παράλληλα, αυξάνεται η επίδραση της αδράνειας του ύπνου, το διάστημα δηλαδή από όταν τεχνικά ξυπνάτε μέχρι όταν αισθάνεστε πραγματικά ξύπνιος. Ενώ οι κύριες περιοχές του εγκεφάλου μας ξυπνούν αμέσως, η περιοχή που σχετίζεται με τον αυτοέλεγχο και τη λήψη αποφάσεων (μπορεί να φτάσει έως και τις 4 ώρες). Έχετε νιώσει ένα αίσθημα ατονίας, «βαρεμάρας», σαν να λειτουργεί ο… μισός εγκέφαλος σας το πρωί; Αυτή είναι η αδράνεια του ύπνου και σίγουρα δε θέλετε να τη διαταράξετε.

Για τους λόγους αυτούς, το κουμπί «snooze» δεν είναι φίλος, αλλά εχθρός και σαν τέτοιον πρέπει να το βλέπουμε. Ειδικά αν γνωρίζουμε πως στο άκουσμα του ήχου για να ξυπνήσουμε θα πατήσουμε snooze, είναι προτιμότερο να βάλουμε λίγο αργότερα, στην ώρα που πραγματικά πρέπει να ξυπνήσουμε και «δε μας παίρνει άλλο» να μένουμε στο κρεβάτι.

Και δύο μπόνους tips (original, όχι από «πηγές») για να ξυπνάμε στην ώρα μας:

1. Πιείτε ένα ποτήρι νερό πριν κοιμηθείτε. Η ανάγκη να επισκεφτείτε το μπάνιο το πρωί θα σας βοηθήσει να σηκωθείτε στην ώρα σας.

2. Αλλάζετε θέση στο κινητό / ξυπνητήρι σας και ποτέ μην το τοποθετείτε σε απόσταση που μπορείτε να το πιάσετε. Αν σηκωθείτε από το κρεβάτι, τότε οι πιθανότητες να πατήσετε snooze ελαχιστοποιούνται.

 

Διασκευή άρθρου από entrepreneur.com

  • Σχολιάστε ελεύθερα.

More in ΥΓΕΙΑ
Συνειδητό όνειρο – Τι είναι και πώς να το ζήσεις

Συνειδητό όνειρο (ή διαυγές όνειρο) είναι κάθε όνειρο κατά το...

Close