Με περισσότερους από 300 εκατομμύρια χρήστες, το LinkedIn αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή εύρεσης επαγγελματιών σχεδόν σε κάθε τομέα. Το συντριπτικό ποσοστό από τους χρήστες αυτούς χρησιμοποιεί τη συγκεκριμένη μορφή κοινωνικής δικτύωσης για επαγγελματική αναγνώριση, εύρεση εργασίας ή για να κινείται εντός ενός πιο οριθετημένου από πλευράς επαγγελματισμού κύκλου σε σύγκριση με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα.
Είναι αρκετές οι περιπτώσεις που μέσω του LinkedIn δημιουργήθηκαν κάποια πολύ ισχυρά προσωπικά brands ή προέκυψαν σημαντικές συνεργασίες σε εταιρικό επίπεδο. Πώς όμως μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για δικό σας όφελος τις δυνατότητες του “ηλεκτρονικού βιογραφικού”; Σας δίνουμε 5 tips για καλύτερη παρουσία στο LinkedIn.
1. Συμπληρώστε όλα τα πεδία που σας επιτρέπει και αποφύγετε τα… κατεβατά.
Όλα τα στοιχεία που ζητάει το LinkedIn υπάρχουν για κάποιο λόγο και αυτός δεν είναι η παρακολούθησή σας. Ξεπεράστε το σύνδρομο του “Big Brother”. Δεν είναι ούτε Facebook για να βάζετε φωτογραφίες των παιδιών σας, ούτε κάνετε check-in για να δουν οι φίλοι σας πού βρίσκεστε.
Οι χρήστες του LinkedIn έχει αποδειχθεί (έρευνα της εταιρίας) πως προτιμούν να διαβάζουν μικρές λίστες και όχι μεγάλα κείμενα. Συνεπώς, έχουν την ικανότητα (και δη οι εργοδότες που συνδέονται καθημερινά) να διακρίνουν ένα ταλέντο βλέποντας με μία ματιά την εκπαίδευσή, την εμπειρία, τις δραστηριότητες και τις δεξιότητες των άλλων χρηστών.
2. Χρησιμοποιήστε έναν πιο “προσωπικό” τίτλο εργασίας.
Σαφώς και πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη λέξη – κλειδί του επαγγέλματός σας (πχ. marketing), όμως κάτι διαφορετικό είναι που θα τραβήξει την προσοχή. Ένα παράδειγμα αποτελεί το “marketing torrent” (διαφημιστικός χείμαρρος) κάποιας σύνδεσή μας που μας κίνησε το ενδιαφέρον περισσότερο.
3. Κοινοποιήστε ενδιαφέροντα posts άλλων.
Εδώ φυσικά αναφερόμαστε σε άρθρα, συνδέσμους ή οτιδήποτε άλλο έχει σχέση με τον χώρο σας. Καλή αναλογία μεταξύ των δικών σας και των ξένων posts θεωρείται το 70-30. Κάντε like όπου πιστεύετε, αλλά όχι σε ρυθμούς… Facebook.
4. Business cards μόνο για μία φορά.
Χρειάζονται στην πρώτη φυσική επαφή και επικοινωνία, όμως από εκεί και πέρα υπάρχει το LinkedIn. Βρείτε το πρόσωπο που μιλήσατε, συνδεθείτε μαζί του στο LinkedIn, στέλνοντας του παράλληλα ένα μικρό χαιρετισμό. Τί μένει; Πετάξτε την κάρτα του από το γραφείο σας. Αν είναι τόσο σημαντική η επαφή, αρχειοθετήστε την κάρτα της σε κάποιον όχι και τόσο προσβάσιμο χώρο.
5. Να είστε διαθέσιμος.
Τοποθετήστε το ειδικό σηματάκι “Σύνδεση με LinkedIn” αν έχετε κάποιο site ή blog. Απαντήστε όταν σας ρωτάνε. Δείτε ποιά θέματα κάνουν trending και συμμετέχετε στις συζητήσεις. Ακολουθήστε κάποια γκρουπ που σας ενδιαφέρουν και γίνετε ενεργό μέλος τους.
Όσο περισσότερο χρόνο αφιερώσετε στο LinkedIn, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να δουν το προφίλ σας άνθρωποι που σίγουρα θα σας ενδιαφέρουν.